gtag('config', 'UA-35263056-1');

Gepubliceerd
12 Nov 2020

Leestijd
4 minutes

header

Dankzij de optimalisaties door AMPP kunnen wij ons 100% focussen op onze core business.

C&Explore

De missie

C&Explore is een snelgroeiend bedrijf. Daardoor werd de administratie een heuse lastpost voor hen. Tijdige facturatie van klanten, updaten van de webshop, actueel houden van de verschillende websites, de inschrijvingen van hun cursussen beheren, nieuwsbrieven uitsturen en hun verzendingen managen nadat ze de juiste labels hebben geprint en op de pakketjes geplakt, … .

Kortom een heleboel tijdrovende activiteiten die de zaakvoerders beletten om verder te bouwen aan hun business. Toch is de belangrijkste missie van het bedrijf focussen op groei. Daarom is hun voornaamste wens het administratieve werk te beperken zodat ze kunnen focussen op wat hen echt interesseert. Het doel van onze opdracht was de bedrijfsprocessen te stroomlijnen en de administratieve overlast zoveel als mogelijk te elimineren.

Onze aanpak

De eerste stap in deze opdracht was het in kaart brengen van de verschillende, vaak nog analoge, processen binnen dit bedrijf. Zo zagen we dat het bestelproces voor zowel didactische materialen en licenties als inschrijvingen voor cursussen, een zeer tijdrovend proces was.

Een bestelformulier werd door de klant ingevuld op de site en kwam binnen via mail bij de organisatie. Ze maakten hier manueel een pakketje en verzendbon van en vervolgens werden de gegevens nog eens overgetypt om een factuur uit te sturen. Daarom werd het geheel omgezet tot een professionele webshop met integratie van de AMPP automatisatie modules.

De klanten kunnen hun bestelling plaatsen via de shop en rechtstreeks online betalen. De webshop werd via AMPP gekoppeld aan het facturatiesysteem eenvoudigfactureren.be en de verzendsoftware SendCloud gekoppeld aan o.a. B-Post. Ook het licentiesysteem werd geautomatiseerd. Zo werden profielen en licenties voor het betreffende leerplatform automatisch aangemaakt en geactiveerd na bestelling en betaling in de webshop.

Tot slot vormde ook de aanmaak van KMO dossiers een administratieve last voor de organisatie. Dit proces werd gestroomlijnd door het automatisch aanmaken van een standaarddossier wanneer een KMO-klant zich registreert voor een cursus. Alle benodigde documenten worden bovendien verzameld op de juiste plaats per deelnemer en per opleiding om zo het subsidiedossier eenvoudig op te maken. Door gebruik van AMPP voldoen we ook aan de wens van de klant om een uitbreidbaar en vlot schaalbaar platform aan te bieden.

Het resultaat

Het resultaat is dat door gebruik van AMPP een heleboel administratieve taken uit de handen van de ondernemers zijn genomen. Bovendien kunnen ze hun bedrijfsprocessen en vooruitgang nu volledig digitaal en op elk moment opvolgen via het AMPP platform. Door het automatiseren van verschillende processen, kunnen ze focussen op hun core-business activiteiten. Hierdoor heeft het bedrijf vlot kunnen schalen en haar afzetmarkt vergroot zowel binnen Vlaanderen als in onze buurlanden.

Deel deze post

Andere succesverhalen

image

Gepubliceerd op 14 Dec 2021

B-Mix beton

Geen dubbel administratief werk meer en gedaan met het zoeken naar papieren bonnen!...

De missie B-Mix beton is een toonaangevende speler binnen de wereld van beton en recyclage in Limburg. Dagelijks leveren zij bestellingen aan vele klanten. Doordat het factureren nog offline en manue...

Read more arrow-right

image

Gepubliceerd op 23 Jul 2020

Saint-Gobain Boermans Construct

Automatische planning van de retour glasblokken door AMPP...

De missie Saint-Gobain Boermans Construct is een leverancier van glasoplossingen voor de woon- en werkomgeving. Hiervoor werken zij samen met verdelers over het hele land. De glasplaten worden aan de...

Read more arrow-right

Contacteer ons

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

We bewaren je gegevens voor een correcte opvolging, meer info in onze privacy disclaimer